Boekrecensie

Jenny Offill – De laatste dingen

Van uitgeverij De Geus kreeg ik weer een boek toegestuurd. Geen thriller deze rond maar heuse literatuur :). De laatste dingen is een emotioneel fijngevoelig literair hoogstandje dat de lezer naar adem zal doen happen.

De laatste dingen Jenny Offill

Toen ik bovenstaand las was ik wel nieuwsgierig en ook al lees ik het liefst thrillers ben ik niet vies van een beetje afwisseling zo af en toe. Ik ben dus vol enthousiasme dit boek gaan lezen.

Over het boek:

Voor de acht jaar oude Grace Davitt is de wereld een wonderbaarlijke plek. Ze gaat niet naar school, maar krijgt les van haar moeder, Anna, vogelkenner en talenwonder. Die heeft een fantasierijke geest en weet van hun dorpje aan de rand van een meer een sprookjesland te maken, vol geheime talen, monsters en verjaardagsfeestjes voor de aarde. Maar waar ligt de grens tussen fantasierijk en waanzinnig? De vader van Grace is heel anders: een scheikundeleraar met een rationele natuur. Geen wonder dat het huwelijk geen standhoudt. Maar voor Grace betekent dit dat ze moet kiezen tussen beide ouders. Het is het begin van een bijzondere reis, die haar naar alle uithoeken van het land en van haar verbeelding brengt.

Jenny Offill

Over de auteur:

Jenny Offill debuteerde in 1999 met De laatste dingen, dat op de eindejaarslijstjes van The Guardian, The New York Times en The Village Voice belandde. Daarnaast werd het boek genomineerd voor de LA Times First Fiction Prize. Offill geeft les in creatief schriven aan Columbia University en werkt aan Brooklyn College en Queens University of Charlotte. Bij De Geus verscheen eerder haar zeer goed ontvangen roman Verbroken beloftes, die ook voor verschillende prijzen genomineerd werd.

Mijn mening:

Ik vind het een beetje lastig om wat over dit boek te zeggen zonder spoilers te geven. Het boek leest makkelijk weg en ik had het vrij snel uitgelezen. Het verhaal vond ik boeiend maar het einde liet me toch in verwarring achter. Voor liefhebber van dit genre denk ik dat het een genot is om te lezen, ben je niet helemaal thuis in literatuur zou ik iets anders kiezen. Een mooi kado voor de feestdagen als je dus iemand een mooi boek wilt geven.

De laatste dingen Jenny Offill

Je kunt het boek hier kopen als Paperback  en

Hier als ebook

Ben jij al aan het speuren voor kado’s voor de feestdagen?

Annette

*Ik ontving dit boek ter review en het artikel bevat een affiliate link (disclaimer)

9 thoughts on “Boekrecensie

1. Literatuur vind ik lastig om ïn” te komen.. weet nog dat wij voor school boeken moesten lezen waar ik snel ergens de samenvatting van zocht, ik kwam er maar niet doorheen en was snel de draad kwijt…Ik speur nog niet voor de feestdagen, wij doen nooit meer iets met cadeautjes. (jammer) Maar ik koop toch wel wat denk ik, sowieso voor mijzelf, hahaha. Leuk inpakken en onder de boom en voor Jeroen en Tom verzin ik wel wat . Misschien toch een boek voor Jeroen, hij is ook dol op lezen.Ik denk even hardop lijkt wel, hahaha!

Like

• Literatuur kan heel lastig zijn inderdaad als er geen doorkomen aan is dan haak ik ook af. wij doen altijd wel wat pakjes onder de boom, eigenlijk vanaf dat we geen sinterklaas meer vierden. vind het vooral heel gezellig staan die pakjes is zo leeg gezicht als ze dan eenmaal zijn uitgepakt 🙂

Like