Boekrecensie

Als geen ander – Una LaMarche

Toen ik het persbericht van die boek las heb ik direct een recensie exemplaar aangevraagd. Zoals je weet zijn thrillers mijn favoriete genre maar de omschrijving van dit boek sprak me enorm aan:

Een eerste liefde raakt je altijd tot in de kern van je wezen. Maar alleen de meest wezenlijke liefde verandert je leven voor altijd.

als geen ander

Devorah is een lief meisje dat nooit is afgeweken van haar strenge chassidische opvoeding. Jaxon is een grappige en slimme nerd die zich nooit gemakkelijk heeft gevoeld in de buurt van meisjes. Ze hebben hun hele leven doorgebracht in Brooklyn aan weerszijden van dezelfde straat. Hun paden hebben elkaar nooit eerder gekruist… Tijdens een orkaan stranden ze samen in een lift, waar het lot ze geen andere keuze laat dan een verbinding aan te gaan. Hoewel hun relatie ten strengste verboden is, spreken Devorah en Jax in het geheim met elkaar af en riskeren ze alles om samen te kunnen zijn. Maar hoe ver kunnen ze gaan?

Dit boek valt in het genre young adult. Voor mij een eerste kennismaking en ik moet zeggen ik vond het een prachtig boek. Het geeft je echt een inkijkje in het chassidische geloof en hoe Devorah daarmee voor het eerst begint te worstelen na de kennismaking met Jaxon. Het is met veel respect geschreven en ik denk dat dit zeker een boek is dat een verfilming gaat krijgen. Ik ben een sucker voor de liefde je hoopt tegen beter weten in dat het wel goed komt met die twee maar ja, als je 17 bent is dat nog niet zo makkelijk.

Prachtig boek en een aanrader wat mij betreft. Ik heb ook tegen mijn dochter gezegd dat dit wel iets voor haar is dus deze gaat vast mee in de koffer op vakantie!

Je kunt het boek HIER kopen.

Zou dit ook een verhaal zijn dat jou aanspreekt?